The motivation of the physical education teacher in the motor learning of the students of the I.E. N° 20827 “Mercedes Indacochea” of the Huacho city - 2015
DOI:
https://doi.org/10.51431/bbf.v9i4.649Keywords:
Extrinsic motivation, intrinsic motivation, level of physical aptitude, level of skills and abilities, motor perceptual levelAbstract
Objective: To determine how the motivation of the physical education teacher influences the motor learning of students at the primary level of the I.E. N ° 20827 "Mercedes Indacochea" of the city of Huacho. Methods: The methodology was non-experimental, cross-sectional, causal correlational design. For data collection, the survey technique was used, using a questionnaire as an instrument. The population consisted of 04 physical education teachers and 363 primary level students; also the sample was 186 students. Results: With respect to the variable "Motivation", 50% show an acceptable motivational level and 50% show an unsatisfactory motivational level. Regarding the variable “Motor learning”, regarding the level of physical fitness, 41.4% of those surveyed have a low level of physical fitness, 51.6% have a regular level and 7% a good level; Regarding the level of abilities and skills, 7.5% of those surveyed have a low level in their abilities and skills, 85.5% have a regular level and 7% a good level; Regarding motor learning, 5.4% of those surveyed have a low level of motor learning, 87.6% have a regular level and 7% a good level. Conclusions: The motivation of the physical education teacher influences significantly (p = 0.000) in the motor learning of the students of the primary level of the I.E. N ° 20827 “Mercedes Indacochea” of the city of Huacho - 2015.Downloads
References
Cañizares, J., & Carbonero, C. (2017). Cómo mejorar el aprendizaje motor de tu hijo. España: Wanceulen Editorial.
Prado, J. (2005). Psicología. Lima: Escuela Nueva S.A.
Chandi, K., & Osorio, J. (2015). Motivación para el aprendizaje en estudiantes de la Universidad de Cuenca. Tesis de grado, Universidad de Cuenca. Recuperado el 04 de septiembre de 2018, de http://dspace.ucuenca.edu.ec/bitstream/123456789/23533/1/tesis.pdf.
Miranda, D. (2016). Estrategias de aprendizaje y motivación en estudiantes de una institución pública de Nuevo Chimbote. Tesis grado, Universidad César Vallejo. Recuperado el 04 de Septiembre de 2018, de http://repositorio.ucv.edu.pe/bitstream/handle/UCV/406/mirando_cd.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
Sachun, C. (2017). Motivación y los estilos de aprendizaje en estudiantes de secundaria de las instituciones públicas del distrito de Coishco. Tesis de grado, Universidad César Vallejo. Recuperado el 04 de Septiembre de 2018, de http://repositorio.ucv.edu.pe/bitstream/handle/UCV/413/sachun_rc.pdf?sequence=1.
Vivar, A. (2015). Importancia del desarrollo psicomotriz y su influencia en los diferentes ambientes de aprendizaje en los niños y niñas de 4 y 5 años del centro de desarrollo infantil Acuarela del Cantón la Troncal durante el periodo del mes de agosto hasta el mes de dici. Tesis de grado, Universidad Católica de Cuenca, Ecuador. Recuperado el 22 de Abril de 2018, de http://dspace.ucacue.edu.ec/bitstream/reducacue/7352/3/TESIS%20AMELIA%20VIVAR%20CONDO.pdf.
Zevallos, J. (2016). Influencia en la motivación en el aprendizaje motor del estudiante del cuarto de instituciones educativas Ex Variante Técnica Cono Sur Juliaca 2015. Tesis de grado, Universidad Andina Néstor Cáceres Velázquez, Perú. Recuperado el 22 de Abril de 2018, de http://repositorio.uancv.edu.pe/bitstream/handle/UANCV/766/TESIS%20T036_02146584_M.pdf?sequence=1&isAllowed=y.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Manuel Vicente Bustamante Cerna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.