Evaluation of the Administrative Management and its relation with the Teaching Performance in the Educational Institutions of the Secondary Level of the Network N ° 4 UGEL 7 - Santiago de Surco - Lima, 2016
DOI:
https://doi.org/10.51431/bbf.v9i3.633Keywords:
Evaluation, Administrative Management, TeachingAbstract
Objective: Identify the link between administrative management and teaching performance in secondary level educational institutions. Materials and Method: It is a correlational investigation in which two variables were analyzed, applying two questionnaires to 306 students, whose information was processed in the SPSS program. Results: A high correlation of Rho = .798 was found, showing that administrative management affects teacher performance, mostly considered as indifferent, that is, they do not have a favorable or unfavorable opinion of it. Conclusion: The expectations of students are not fully met, referring to administrative management, such as guaranteeing teaching performance for an ideal teaching to the needs of high school students.Downloads
References
Guadalupe, C., León, J; Rodríguez, J. y Vargas, S. (2017). Estado de la Educación en el Perú. Análisis y perspectivas de la Educación Básica. Lima: Editorial GRADE.
MINEDU (2016). Guía para formular e implementar el Proyecto Educativo Institucional. Perú: Ministerio de Educación.
Oleas, M. (2012). Gestión administrativa y procesos académicos del colegio “Aurora Estrada de Ramírez” de la ciudad de Guayaquil. Diseño e implementación de un portal web que optimice la gestión de la institución (Tesis posgrado) Universidad de Guayaquil, Ecuador. Recuperado en: http://bit.ly/2Fa5H8P.
Palomino, C. (2012). El desempeño docente y el aprendizaje de los estudiantes de la Unidad Académica de Estudios Generales de la Universidad de San Martín de Porres (Tesis posgrado) UNMSM, Lima, Perú.
Pérez, J. (2010). Administración y Gestión Educativa desde la perspectiva de las Prácticas de Liderazgo y el ejercicio de los Derechos Humanos en la Escuela Normal Mixta “Pedro Nufio” (Tesis Posgrado) Universidad Pedagógica Nacional Francisco Morazán, Tegucigalpa, Honduras. Recuperado en: http://www.cervantesvirtual.com/descargaPdf/administracion-y-gestion-educativa-desde-la-perspectiva-de-las-practicas-de-liderazgo-y-el-ejercicio-de-los-derechos-humanos-en-la-escuela-nomal-mixta-pedro-nufio/.
Rojas, M. (2015). Estrategias que permitan mejorar la gestión administrativa de los directivos de los Centros de Educación Inicial Bolivariano del Municipio Pedro Gual, Estado Bolivariano de Miranda (Tesis Posgrado) Universidad Nacional Abierta, Venezuela. Recuperado en: http://biblo.una.edu.ve/docu.7/bases/marc/texto/t39633.
Rueda, M. (2009). La evaluación del desempeño docente: consideraciones desde el enfoque por competencias. Revista Electrónica de Investigación Educativa 11 (2) . Recuperado en: http://www.redalyc.org/pdf/155/15512151004.pdf.
Subaldo, L. ( 2012 ). Las repercusiones del desempeño docente en la satisfacción y el desgaste del profesorado. Recuperado en: http://roderic.uv.es/bitstream/handle/10550/24703/Tesis%20Doctorado%20%20Lucia%20Subaldo.pdf.
Tapia, A. y Loaiza, V. (2015). La gestión administrativa y desempeño docente de las instituciones educativas de la Ugel 01 – Maynas – 2014 (Tesis posgrado) Universidad Nacional de la Amazonía Peruana, Iquitos, Perú.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Mima Ynes Bravo Yanapa, Abelardo Rodolfo Campana Concha
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.